i en klass för sig

När jag gick i gymnasiet så hade vår klass en bok där vi skrev ner alla mer eller mindre IQ-befriade citat och händelser. Här nedan kommer ett litet axplock:

"Om man är 13 år, hur gammal är man då?"

"På tisdag har Tomas namnsdag, men inte Thomas i vår klass utan en annan Thomas."

En klasskompis ger en cigarett till en uteliggare i Köpenhamn och ger följande uppmaning till honom:

"Don't buy liquor for this, buy a house"

Efter en djup diskussion om livet i framtiden med jobb och karriär mellan två klasskompisar.
- Men familj och fru då?
- Jag får väl köpa mig en...
- Men, det är ju prostitution?!

Vår smått tankspridda men ack så härliga svenska-lärare ringer till en elev på en söndag och säger följande:
"Du kan göra provet i morgon, och när jag säger i morgon menar jag på tisdag!"

Hon har även kläckt ur sig följande citat:


"Du kom precis i tid fast försent"

"Jag har den största häcken i hela Margretelund"

"Ja, det kom jag ihåg fast jag har glömt av det"







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback